زاهدان

ایجاد بازارچه های عرضه مرغ زنده در زاهدان با هدف پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زاهدان گفت: بازارچه های عرضه مرغ زنده در زاهدان با هدف پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد و کنترل گلوگاه مرغ (زاهدان) به منظور مقارن سازی تولید و عرضه ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد گمرکی زاده با بیان این که 22 واحد تولیدی مرغ در زاهدان وجود دارد که 12 واحد آن فعال است، افزود: با توجه به این که زاهدان محل ورودی مرغ زنده در استان است گلوگاه نام گرفته، بازار عمده مصرف مرغ نیز در زاهدان است اما این شهر کمترین واحد های تولیدی را دارد.

وی بیان کرد: تا زمانی که در زاهدان سطح تولید مرغ پایین است مجبور به وارد کردن این محصول از دیگر نقاط هستیم، سال 94 در زاهدان از 78 هزارو645 قطعه جوجه ریزی انجام می شد که تعداد آن به 264 هزار رسیده است.

وی  گفت: 80 درصد شهر زاهدان از وجود مرغ فروشی هایی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح مرغ زنده می کردند پاک سازی شده و تنها در 20 درصد که بیشتر آن حاشیه شهر است، باقی مانده و در ادامه برنامه قرار داد و بازارچه های مربوط به این مناطق در دست ساخت است

وی با بیان این که راه اندازی این بازارچه ها از شیوع بیماری های دام و انسان جلوگیری می کند و توسعه تولید در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این بازارچه ها موقتی است، تصمیم داریم که مرغ کشتار روز را وارد بازارچه ها کنیم.

گمرکی زاده گفت: درباره به قیمت فروش مرغ سازمان صنعت، معدن و تجارت هر روز قیمت ها را کنترل می کند، قیمت مرغ تولیدی زاهدان بیشتر از مرغی است که از بیرجند وارد می شود زیرا در زاهدان صنایع وابسته فعال نیست و مجبور به وارد کردن این صنایع از خارج از استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغی که خارج از شبکه از دیگر استان ها با خودرو های شخصی وارد می شود قیمت پایین تری دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار